زمان مناسب شارژ کپسول آتش نشانی

داشتن کپسول آتش نشانی صرفاً به تنهایی نمی تواند ایمنی کامل را همراه داشته باشد. این کپسول ها بسته به نوع آنها می بایست مورد بازرسی و شارژ قرار گیرند. در غیر این صورت کارآیی خود را از دست داده و در زمان هایی که نیاز به استفاده از آنها وجود دارد, نمی توانند عملکرد مناسبی داشته باشند و همین امر موجب بروز خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.بهترین زمان شارژ کپسول آتش نشانی برای اکثر کپسول ها سالی یک بار است ، ولی می توان کپسول های CO2 را هر 2 سال یک بار شارژ نمود. این مدت زمان منوط بر این است که از کپسول استفاده نشده باشد و همچنین در بازرسی های ماهانه مشکلی مشاهده نگردد. در غیر اینصورت می بایست هر چه سریعتر و قبل از موعد یک ساله آن ، اقدام به شارژ و سرویس آن کرد.

زمان مناسب شارژ کپسول آتش نشانی

چطور متوجه شویم کپسول آتش نشانی به شارژ شدن نیاز دارد؟

همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان گردید کپسول ها  علاوه بر اینکه می بایست هر ساله شارژ شوند باید به طور ماهانه مورد بازرسی قرار گیرند.

  • کپسول هایی که دارای مانومتر هستند می بایست عقربه آن در محدوده تعیین شده باشد و یا اجزاء کپسول مانند اهرم ، شیلنگ ، پلمپ و یا بدنه آن از نظر ظاهری مشکلی نداشته باشند. در غیر اینصورت می بایست با بهره گیری از خدمات شرکت های معتبر در زمینه شارژ کپسول های آتش نشانی اقدام به سرویس و شارژ مجدد کپسول ها نمایید.
  • موردی که وجود دارد این است که حتی اگر یک بار از کپسول آتش نشانی استفاده کنید نیاز است تا برای شارژ آن به نمایندگی های معتبر اقدام کنید.
  • در صورتی که کپسول را به مدت طولانی در اختیار داشتید و از مدت تعیین شده بر روی کپسول گذشته باشد و شما از آن استفاده نکرده باشید با این حال زمان شارژ کپسول فرا رسیده است.
  • در صورتی که محل کپسول که در آن قرار گرفته است بسیار گرم یا سرد باشد و یا همراه با رطوبت باشد می تواند روی کپسول تاثیر گذاشته و بهتر است که در فواصل زمانی کوتاه تری اقدام به شارژ کپسول نمایید.

برای اطلاع از قیمت شارژ کپسول آتش نشانی در بازار تهران به این صفحه مراجعه کنید.

نکاتی که در زمان شارژ کپسول آتش نشانی باید رعایت کرد

در زمان شارژ کپسول مواردی را باید رعایت کرد تا مشکلات ایمنی در این خصوص مشاهده نشود :

نکاتی که در زمان شارژ کپسول آتش نشانی باید رعایت کرد

  1. سیم پلمب باید به صورتی باشد تا به راحتی قطع شود.
  2. پلمب خاموش کننده باز نشده باشد.
  3. زمانی که شارژ کپسول انجام می شود حتما باید کپسول جایگزین به جای آن قرار گیرد.
  4. در زمان شارژ کارتی بر روی کپسول باید قرار گرفته باشد تا آخرین زمان شارژ بر روی آن نوشته شده باشد.
  5. هر دو سال یک بار باید تست هیدرواستاتیک کپسول های آتش نشانی انجام شود تا از ایمن بودن تجهیزات اطمینان حاصل کنیم.

کپسول های آتش نشانی را هر چند وقت یکبار شارژ کنیم ؟

در صورتی که از کپسول های آتش نشانی استفاده نکرده اید و همچنین در بازرسی های ماهانه مورد خاصی را مشاهده نکرده اید ، می بایست کپسول ها را هرساله جهت شارژ به شرکت های معتبر سپرده و جهت تحویل گیری آن ها به نکات و موارد ضروری جهت تحویل گیری کپسول های آتش نشانی توجه نمایید. شما می توانید کپسول های CO2 را هر دو سال و کپسول های بیوورسال را هر 5 سال یکبار شارژ نمایید.

زمان شارژ کپسول آتش نشانی co2

همه ی کپسول های آتش نشانی می بایست هرماه مورد بازرسی قرار گیرند و حداکثر پس از یک سال شارژ گردند. کپسول های CO2 باید هر 6 ماه یکبار بازرسی شده و حداکثر هر 2 سال یکبار شارژ شود.

  • بازرسی یک ماهه

نیاز است تا کلیه لوازم و تجهیزات آتش نشانی از جمله کپسول های خاموش کننده هر ماه از لحاظ مکان قرارگیری کپسول و وضعیت بدنه و … مورد بازرسی قرار گیرد.

  • بازرسی شش ماهه

در این بازه زمانی ممکن است از وزن کپسول کاسته شده و نیاز مجدد به شارژ پیدا کند.

  •  بازرسی یک ساله

تمام کپسول های آتش نشانی به غیر از co2 و بیوورسال به صورت سالانه نیاز به شارژ دارند.

تاریخ انقضاء کپسول آتش نشانی

تاریخ انقضاء کپسول های آتش نشانی با توجه به انواع مختلفی که دارد متفاوت است. این کپسول ها باید در زمان های خاصی بازرسی و شارژ شوند. یک کارت بر روی این کپسول ها چسبیده است که تاریخ آخرین باری که شارژ شده بر روی آن قرار گرفته است. اگر تاریخ مصرف آن گذشته باشد دیگر کارایی سابق را نخواهد داشت.

تاریخ انقضاء کپسول آتش نشانی

آرمان فایر آماده ارائه خدمات شارژ کپسول خاموش کننده است.

خدمات دیگر آرمان فایر : شارژ کپسول آتش نشانی در غرب تهران

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل نمایید.

021-56275952*** 09126875311