شارژ کپسول آتش نشانی چطور انجام می شود؟

همانطور که مطلع هستید ، در دو حالت می بایست اقدام به شارژ کپسول های آتش نشانی گردد ، یکی پس از استفاده از آن حتی به میزان اندک و دیگری پس از پایان مدت زمان تعیین شده از گذشت شارژ قبلی که در مقالات قبلی ذکر گردیده است.حال برای شارژ کپسول آتش نشانی می توان به دفتر مورد نظر مراجعه کرده و یا در صورتی که خودتان می خواهید این کار را انجام دهید فرایند زیر نحوه شارژ کپسول آتش نشانی به اختصار توضیح داده شده است:

شارژ کپسول آتش نشانی چطور انجام می شود؟

  1. شناسایی نوع کپسول آتشنشانی
    در ابتدای فرایند نحوه شارژ کپسول آتش نشانی می بایست نوع کپسول مشخص گردد و اقدامات مربوط به همان نوع جهت شارژ کپسول انجام گردد.کلاس a ، کپسول های آتش نشانی مدنظر است که با آب پر می شود. اما نوع دیگر کلاس های خاموش کننده مانند b,c,d از نوعی است که با مواد شیمیایی خشک پر می شوند.در نتیجه این مورد بسیار مهم است که کپسول های آتش نشانی از چه چیزی پر شود تا خطرناک نباشد.
  2. تخلیه کپسول آتش نشانی در این مرحله می بایست کپسول را به طور کامل تخلیه نمود. اگر حتی قبلا از کپسول استفاده شده است باز هم امکان دارد که مقداری مواد در داخل آن هنوز وجود داشته باشد بنابر این باید با نگه داشتن ضامن کلیه مواد داخل آن تخلیه شود.مقالات مهم دیگر که می تواند به شما کمک کند : زمان شارژ کپسول آتش نشانی
  3. تمیز کردن و بازرسی ظاهری
    پس از تخلیه کپسول باید داخل و همچنین اجزاء آن مانند شیلنگ ، اهرم و … را کاملاً تمیز نمود و اگر مشاهده گردید که قطعه ای دچار شکستگی ، پارگی و فرسودگی است باید آن را تعویض نمود.
  4. تست کپسول
    پس از انجام مراحل فوق ، در صورتی که زمان تست هیدرو استاتیک کپسول آتشنشانی فرارسیده باشد می بایست مطابق دستورالعمل و استاندارد های مربوطه کپسول را زیر تست قرار داد و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمود.
  5. عمل شارژ کپسول آتشنشانی
    در فرایند نحوه شارژ کپسول آتش نشانی، این مرحله بسته به نوع کپسول می بایست اقدام به شارژ کپسول با مواد مناسب نموده و با دستگاه های ایمن میزان فشار گاز مناسب به داخل آن تزریق گردد. میزان فشار مناسب کپسول آتشنشانی و مقدار مناسب مواد جهت شارژ کپسول آتش نشانی بسیار مهم است.موادی به نام fireade2000  برای بیشتر خاموش کننده ها سازگار است.
  6. ثبت مشخصات بر روی کپسول
    در پایان کار و پس از شارژ کامل باید کپسول از نظر ظاهری کاملاً تمیز شده و تاریخ شارژ آن و همچنین تاریخ شارژ بعدی به همراه مشخصات شرکتی که اقدام به شارژ آن کرده است به صورت برچسب بر روی کپسول نصب گردد.در صورتی که کپسول از لحاظ ظاهری دچار مشکل شده است نیاز است کپسول آتش نشانی جدیدی تهیه نمود.

نحوه شارژ کپسول آتش نشانی

خدمات آرمان فایر :

شارژ کپسول آتش نشانی در شرق تهران

شارژ کپسول آتش نشانی در کرج 

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ها با ما تماس حاصل نمایید.

021-56275952*** 09126875311